REGULAMIN

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

 

1. Dom Gościnny Przystanek Gałkowo (zwany dalej „Przystanek Gałkowo”) jest

własnością Krzysztofa Konieckiego, Gałkowo 23A, 12-220 Ruciane Nida

(zwanego dalej „Wynajmującym”).

2. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać

jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie

wiążących przepisów prawa.

3. Klientem, zwanym dalej również „Najemcą” lub „Klientem”, jest osoba fizyczna

posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub występują w imieniu

podmiotu, który taką zdolność posiada.

4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją

postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu

dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie

niezbędnym do realizacji rezerwacji.

 5. Postanowienia tego Regulaminu stanowią wzorzec umowy w rozumieniu art.

384 Kodeksu cywilnego zawieranej pomiędzy Najemcą a Wynajmującym,

chyba że w indywidualnej umowie sporządzonej na piśmie strony postanowią

zmodyfikować poszczególne postanowienia umowne.

6. Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy składane przez strony wobec siebie

wymagają dla swej skuteczności odpowiedniego ich dotarcia do strony w taki

sposób, aby mogła zapoznać się z ich treścią.

Rozdział 2

Rezerwacja pobytu i zawarcie umowy

 

1. Przystanek Gałkowo wynajmowany jest na doby. Szczegółowe warunki

rezerwacji ujęte są w cenniku będącym załącznikiem do niniejszego

regulaminu.

2. Doba pobytu w Przystanek Gałkowo trwa od godziny 16:00 do godziny 11.00.

Za nie wymeldowanie się w w/w terminie bez wcześniejszego uzgodnienia Wynajmujący może

naliczyć opłatę w wysokości 100 zł za każdą rozpoczętą godziną.

3. Klient może dokonać rezerwacji mailowo pisząc na adres

przystanekgalkowo@gmail.com lub telefonicznie pod numerem

+48500691070.

4. Potwierdzenie wstępnej rezerwacji Klient otrzyma mailem wraz z danymi do

przelewu (numer konta 06 1140 2017 0000 4102 0297 5290 ) i treści ą

  niniejszego Regulaminu.

5. Warunkiem skutecznego o dokonania rezerwacji jest wpłata zadatku w

wysokości 30% całkowitych kosztów pobytu w terminie do 2 dni

kalendarzowych od dokonania rezerwacji na w/w nr konta bankowego.

Po tym terminie rezerwację uznaje się za niebyłą.

6. Po dokonaniu wpłaty umowę najmu uznaje się za zawartą.

7. Klient może anulować rezerwację w dowolnym dniu jednak nie później niż na 2

dni kalendarzowe przed planowanym rozpoczęciem pobytu.

8. Jeśli anulowanie rezerwacji nastąpi do 30 dni kalendarzowych przed datą

przyjazdu, wpłacony zadatek zostanie zwrócony w całości. Jeśli anulowanie

rezerwacji nastąpi później, zadatek nie podlega zwrotowi.

9. Brak anulowania rezerwacji, nieopłacenie całej należności w wymaganym

terminie lub anulowanie rezerwacji później niż na 2 dni kalendarzowe przed

planowanym rozpoczęciem pobytu, skutkuje obowiązkiem Klienta pokrycia

całkowitych kosztów pobytu.

10. Faktury za pobyt wydajemy na życzenie Klienta w ciągu 7 dni od daty

wymeldowania. Klient wyraża zgodę na otrzymanie Faktury drogą

elektroniczną.

11. Na co najmniej 2 dni przed planowanym przyjazdem Klient zobowiązany jest

wpłacić kaucję na poczet ewentualnych zniszczeń w wysokości 500 zł dla

Domku na Prerii oraz 1000 zł dla domu gościnnego.

Rozdział 3

Realizacja usługi i czas pobytu

 

1. Dwa dni przed przyjazdem do Przystanku Gałkowo Klient będzie proszony o

podanie danych osobowych, liczby przebywających w Przystanku Gałkowo

gości, czasu pobytu oraz danych do faktury .

2. Wynajmujący ma prawo żądać okazania dowodu osobistego w celu

potwierdzenia tożsamości Klienta.

3. Klient Przystanku Gałkowo winien uregulować całą należność za pobyt na 3

dni przed rozpoczęciem pobytu przelewem na konto Przystanku Gałkowo.

Wynajmujący umożliwia Klientowi dokonanie wpłaty za pobyt poprzez przelew

Bankowy na rachunek Wynajmującego, gdzie w tytule należy wpisać datę

przybycia oraz wybrany pakiet (jeśli taki był rezerwowany).

4. Niedokonanie zapłaty za pobyt na 3 dni przed przyjazdem uprawnia osobę

wyznaczoną do kontaktu z Klientem do odmowy wydania kodu/klucza do

zamka do Przystanku Gałkowo.

5. Klient zobowiązany jest pomniejszyć kwotę o sumę wpłaconego wcześniej

zadatku. W celu wyjaśnienia ewentualnych niejasności prosimy o zachowanie i

okazanie kopii dokonanej wpłaty.

6. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Klient

powinien zgłosić Wynajmującemu do godziny 20.00 dnia poprzedzającego

termin zakończenia najmu Przystanku Gałkowo. Uwzględnia się życzenie

przedłużenia pobytu jeśli Wynajmujący wyrazi zgodę i termin nie jest

zarezerwowany dla innego Klienta. W takim przypadku Klient reguluje

należność za dodatkowy czas pobytu z góry.

Rozdział 4

Zasady pobytu i odpowiedzialność stron

 

1. Po dokonaniu wpłaty na konto Wynajmującego całości zapłaty za pobyt nastąpi

przekazanie telefoniczne bądź mailowo kodu/klucza umożliwiającego otwarcie

domu oraz instrukcje dotyczące obsługi domu Przystanek Gałkowo i

wybranych urządzeń elektrycznych stanowiących jego wyposażenie.

2. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zapoznać się ze stanem

technicznym, ilościowym Przystanku Gałkowo oraz urządzeń w nim się

znajdujących.

3. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zgłosić ewentualne

zniszczenia i/lub braki w stanie technicznym, ilościowym Przystanku Gałkowo i

urządzeń w nim się znajdujących.

4. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń co do stanu technicznego w terminie do 18:00

w dniu przyjazdu do Przystanku Gałkowo, równoznaczne jest z tym, że dom

został oddany do użytku w stanie nie budzącym uwag i zastrzeżeń Klienta.

5. Obsługa Przystanku Gałkowo nie ma prawa bez zezwolenia Klienta wchodzić

do wynajętego domu, a tym bardziej przemieszczania jego osobistych rzeczy.

Prawo wejścia do wynajętego obiektu pozostawia się jedynie w przypadku

zauważenia zagrożeń bezpieczeństwa gości lub w przypadku niestosowania

się gości do Regulaminu domu wakacyjnego Przystanku Gałkowo.

6. Gość korzysta z wyposażenia Przystanku Gałkowo zgodnie z jego

przeznaczeniem i na własną odpowiedzialność.

7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z działania lub

zaniechania klienta lub osób trzecich odwiedzających Klienta. Za szkody

wynikłe z działania lub zaniechania Klienta uznaje się w szczególności szkody

wynikłe z korzystania z obiektu i jego wyposażenia niezgodnie z ich

przeznaczeniem.

8. Osoby do 18-go roku życia mogą przebywać na terenie Przystanku Gałkowo

wyłącznie pod opieką pełnoletniego opiekuna, całkowicie odpowiedzialnego za

osobę niepełnoletnią przez cały czas przebywania na terenie obiektu.

9. Na terenie Przystanku Gałkowo całkowitą odpowiedzialność za dzieci oraz

młodzież do 18-tego roku życia ponoszą rodzice bądź opiekunowie.

10. Cisza nocna rozpoczyna się o godzinie 22.00. W przypadku zakłócania ciszy

nocnej lub głośnego zachowania w ciągu dnia właściciele/obsługa Przystanku

Gałkowo mają prawo wezwać ochronę na koszt Klienta, który nie reaguje na

prośby o zmianę zachowania.

11. Bez zgody właściciela na terenie obiektu nie mogą przebywać osoby

niezgłoszone przy rezerwacji jako goście Klienta. Jeśli dodatkowy gość uzyskał

taką zgodę, pobyt osób z zewnątrz dozwolony jest tylko do godz. 21.30.

12. Organizowanie imprez towarzyskich na terenie Przystanku Gałkowo przez

Klienta musi zostać zgłoszone przez niego pisemnie mailem przed lub w

trakcie rezerwacji. Po wyrażeniu zgody Wynajmującego na imprezę,

Wynajmujący ma prawo domagać się dodatkowej opłaty za te usługę w

wysokości od 1000 zł.

13. Wynajmujący nie zezwala na pobyt zwierząt domowych na terenie Przystanku

Gałkowo bez wcześniejszego uzgodnienia. Pobyt zwierząt może być objęty

dodatkowymi opłatami lub kaucją.

14. Gość wyraża zgodę na monitoring obiektu na zewnątrz budynku.

15. Nie zapewniamy obsługi w czasie pobytu, w tym sprzątania Przystanku

Gałkowo. Sprzątanie obiektu na życzenie gości w czasie pobytu jest płatne

dodatkowo, musi być zgłoszone w dniu rezerwacji Przystanku Gałkowo.

16. W Przystanku Gałkowo obowiązuje całkowity zakaz palenia. W przypadku

nieprzestrzegania, goście zobowiązani są się do zapłaty kary w wysokości

1000 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia tego zakazu.

17. Przedmioty pozostawione przez gościa w Przystanku Gałkowo, po jego

opuszczeniu, zostaną odesłane na koszt gościa pod wskazany przez niego

adres. W przypadku braku wskazania przez gościa adresu, na który mają być

odesłane pozostawione przedmioty lub w przypadku braku osobistego odbioru

tych rzeczy przez gościa w ciągu 3 dni od daty wyjazdu z Przystanku Gałkowo,

obsługa postąpi z rzeczami stosownie do przepisów o rzeczach zagubionych

lub znalezionych.

18. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w Przystanku Gałkowo

nie wolno używać jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią

elektryczną lub gazową, niebędących wyposażeniem tych pomieszczeń i

mogących wytworzyć zagrożenie pożarowe np. grzałek elektrycznych,

grzejników, palników gazowych. Zabrania się wnoszenia na teren obiektu

łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o

nieprzyjemnym zapachu.

19. Przy każdorazowym opuszczeniu Przystanku Gałkowo prosimy o sprawdzenie

czy jest on zamknięty.

20. Wchodząc lub wychodząc z obiektu należy zamykać główne drzwi wejściowe,

okna i bramy.

21. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia poza teren obiektu należących do

Przystanku Gałkowo rzeczy (np. ręczniki, poduszki, urządzenia, talerze itp.).

22. Klient jest zobowiązany dbać o wynajęty obiekt, o wyłączanie zbędnego

oświetlenia i zakręcanie wody nie narażać na zniszczenie zaniedbaniem czy

zabrudzeniem wszystkich elementów obiektu w tym również ogrodu i

ogrodzenia (np: nie wytarte w porę wino czerwone na marmurowej podłodze).

23. Wynajęty obiekt Przystanku Gałkowo należy pozostawić w takim stanie, w

jakim był w dniu przyjazdu wg protokołu wprowadzenia (załącznik). Gość, który

umyślnie lub przez przypadek zniszczy własność Przystanku Gałkowo

zobowiązany jest pokryć w całości zaistniałe koszty.

24. Wynajmujący ma prawo skontrolować stan obiektu w/od dnia wyjazdu gościa i

ma prawo zgłoszenia uszkodzeń mienia lub braku w wyposażeniu obiektu do

momentu wynajęcia obiektu następnemu gościowi lub jeśli to nie nastąpi do 14

dni kalendarzowych po opuszczeniu Klienta obiektu.

25. Klient jest zobowiązany zgłosić Wynajmującemu wszelkie uszkodzenia mienia

lub braki w wyposażeniu obiektu powstałe na skutek używania i korzystania z

obiektu przez Klienta.

26. W przypadku nie zgłoszenia przez Klienta uszkodzenia mienia lub braku w

wyposażeniu Przystanku Gałkowo, Wynajmujący ma prawo domagać się, by

Klient pokrył straty niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia

pobytu.

27. Klient jest zobowiązany pokryć straty wynikające z nieprawidłowego

użytkowania lokalu, niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia

pobytu.

28. W przypadku, gdy Klient w celu pokrycia strat, skorzysta z posiadanej przez

siebie polisy ubezpieczeniowej, Wynajmujący do czasu zakończenia

postępowania likwidacyjnego, zobowiązuje się powstrzymać przed dalszą

windykacją, nie dłużej jednak niż 30 dni od zakończenia pobytu.

29. Wszelkie roszczenia w sprawie ewentualnych zniszczeń nie zgłoszonych przez

Klienta, będą dochodzone w przypadku dobrej woli obu stron umowy na drodze

polubownej lub w przypadku wyczerpania innych możliwości na drodze

sądowej.

30. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów będzie sąd właściwy dla położenia

Przystanku Gałkowo.

31. W przypadku naruszenia Regulaminu Przystanku Gałkowo goście zostaną

wymeldowani i będą musieli opuścić budynek w trybie natychmiastowym.

Dotyczy to w szczególności przypadków zakłócania ciszy nocnej i każdego

innego zachowania, które uniemożliwia spokojny wypoczynek sąsiadom

zamieszkującym w pobliskich domach. Wcześniejszy wyjazd gościa z powodu

naruszenia Regulaminu nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za

niewykorzystany nocleg.

32. Wcześniejszy wyjazd gościa, z przyczyn niezależnych od właściciela

Przystanku Gałkowo, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za

niewykorzystane świadczenie.

33. Wszystkich gości, w tym dzieci, przebywających na terenie obiektu obowiązuje

obuwie nie niszczące podłogi i trawy, wykluczone są np: ostre obcasy typu

szpilki, trapery, buty rysujące powierzchnię.

34. Jednocześnie z obiektu korzystać może maksymalnie 10 osób w przypadku

Domu Gościnnego oraz 6 osób dla Domku na Prerii, nie wliczając małych

dzieci w wieku do lat 4.

35. Zabrania się wnoszenia na teren Przystanku Gałkowo przedmiotów

niebezpiecznych.

36. Zabrania się wnoszenia i spożywania na terenie Przystanku Gałkowo

narkotyków. Osoby znajdujące się pod wpływem tych lub innych środków

odurzających mają zakaz wstępu na teren obiektu.

37. Z uwagi na to iż w miejscowości Gałkowo system kanalizacyjny wykonany jest

w technologii ciśnieniowej zabrania się wrzucania do wanny, sedesów i

umywalek jakichkolwiek przedmiotów, które mogłyby zapchać odpływ wody. W

szczególności zabronione jest wrzucanie wszelkich materiałów innych niż

papier toaletowy rozpuszczalny w wodzie tzn. chusteczek nawilżanych,

tamponów, prezerwatyw, patyczków higienicznych wykałaczek itp. Wrzucanie

w/w przedmiotów może skutkować awarią pompy i wezwaniem serwisu.

Wynajmujący może obarczyć Klienta kosztem wezwania serwisu odetkania

systemu kanalizacji i utraconych korzyści, wynikających z niemożności

wynajęcia obiektu następnemu gościowi.

Rozdział 5

Dane osobowe

 

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją

postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu

dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie

niezbędnym do realizacji rezerwacji.

2. W sprawie swoich danych osobowych możesz się z nami skontaktować pisząc

maila na adres przystanekgalkowo@gmail.com

3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy oraz

wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (prawo

podatkowe oraz prawo rękojmi).

4. Dane związane z realizacją umowy będą przekazywane na podstawie umowy

powierzenia firmom dostarczającym infrastrukturę informatyczną np. w celu

prowadzenia korespondencji email pomiędzy stronami umowy lub

świadczącym usługi informatyczne np. serwisowanie komputerów lub

serwerów, na których zlokalizowane są Państwa dane. Dodatkowo dane będą

przekazane firmie świadczącej na naszą rzecz usługi księgowe.

5. Dane Klienta będą przetwarzane przez okres pełnych 6 lat co wynika z

przedawnienia roszczeń zgodnie z kodeksem cywilnym oraz prawa

podatkowego.

6. Klient ma prawo żądać od nas dostępu do swoich danych osobowych, ich

sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wnieść sprzeciw

wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

7. W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o kontakt mailowy.

8. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, wniosek, o którym jest mowa, powinien

dodatkowo zawierać uzasadnienie.

9. Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy, żądanie ich

usunięcia

jest ograniczone przez prawny obowiązek ciążący na Administratorze, a

wynikający z przepisów podatkowych lub prawa rękojmi.

10. Jeśli Klient uzna, że dane są przetwarzane w sposób niewłaściwy lub

niezgodny z

prawem przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu

Ochrony Danych Osobowych.

 

Rozdział 6

Reklamacje

 

1. Wynajmujący ma obowiązek udostępnić Klientowi przedmiot umowy wolny od

wad lub poinformować o wadach.

2. Klient w przypadku stwierdzenia wady rzeczy, np. brak dostępu do

oferowanego przez Wynajmującego udogodnienia, może złożyć reklamację i

żądać:

1. naprawienia przez Wynajmującego szkody,

2. udostępnienia rzeczy wolnej od wad,

3. zwrot kosztów pobytu,

4. obniżenia kosztów pobytu.

3. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem

poczty elektronicznej na adres: przystanekgalkowo@gmail.com lub pod

numerem telefonu +48500691070.

4. Wynajmujący ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później

niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak

ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że Wynajmujący uznał

reklamację za uzasadnioną.

5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Wynajmujący powiadomi osobę składającą

reklamację listem wysłanym pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

6. Odpowiedzialność Wynajmującego w stosunku do Klienta nie będącego

konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona –

zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie

roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej należności z tytułu umowy

najmu.

7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w

stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.

Rozdział 7

Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

1. Rozdział ten dotyczy wyłącznie Klientów będącymi Konsumentami.

2. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form

rozstrzygania sporów znajdują się pod

adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

3. Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma

internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i

przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR

stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem

kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do

pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych

wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie

usług.

Rozdział 8

Postanowienia końcowe

 

1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2021 roku.

2. W każdym wypadku, a w szczególności, jeżeli Klientem jest podmiot

zagraniczny, prawem umowy jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, a do

rozpatrywania wszelkich sporów związanych z umową i regulaminem pomiędzy

wynajmującym a Klientem są sądy Rzeczpospolitej Polskiej.

3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.

4. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na umowy zawarte przed dniem zmiany

Regulaminu.

5. W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie w

szczególności przepisy:

1. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. (Dz.U. 1964 nr 16

poz. 93 z zm.),

2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – Rozdział 2

(Dz.U. 2014 poz. 827 z zm.).

Załącznik nr 1

Cennik obowiązuje od 1.01.2023

Warunki wynajmu Domu Gościnnego Przystanek Gałkowo (do 10 osób) – 4 sypialnie,

2 łazienki, kuchnia, sauna:

Doba w sezonie wysokim 1500 zł brutto, minimalny pobyt 5 dób.

Doba w sezonie niskim 1200 zł brutto, minimalny pobyt 3 doby.

Warunki wynajmu Domku na Prerii (do 6 osób) – 2 sypialnie, łazienka, aneks

kuchenny:

Doba w sezonie wysokim 600 zł brutto, minimalny pobyt 5 dób.

Doba w sezonie niskim 550 zł brutto, minimalny pobyt 3 doby.

Kaucja zwrotna za Dom Gościnny wynosi 1000 zł.

Kaucja za Domek Na Prerii wynosi 500 zł.

Ognisko – dodatkowa opłata 50 zł

Sezon wysoki obowiązuje w terminie 1 maja – 30 września, 23 grudnia – 2 stycznia

oraz w długie weekendy i święta.

Sezon niski obowiązuje w terminie 1 października – 23 grudnia, 3 stycznia – 30

kwietnia z wyłączeniem długich weekendów i świąt.

Warunki pobytu ze zwierzętami ustalane są indywidualnie.


KONTAKT

Przystanek Gałkowo
Gałkowo 23A
12-220 Ruciane Nida

Tel. 500 691 070
przystanekgalkowo@gmail.com

MAPA DOJAZDU

Do Gałkowa dojechać można zjeżdżając z trasy nr 610 biegnącej od Rucianego-Nidy do Mrągowa.