REGULAMIN
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
1. Dom Gościnny Przystanek Gałkowo (zwany dalej „Przystanek Gałkowo”) jest
własnością Krzysztofa Konieckiego, Gałkowo 23A, 12-220 Ruciane Nida
(zwanego dalej „Wynajmującym”).
2. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie
wiążących przepisów prawa.
3. Klientem, zwanym dalej również „Najemcą” lub „Klientem”, jest osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub występują w imieniu
podmiotu, który taką zdolność posiada.
4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu
dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie
niezbędnym do realizacji rezerwacji.
5. Postanowienia tego Regulaminu stanowią wzorzec umowy w rozumieniu art.
384 Kodeksu cywilnego zawieranej pomiędzy Najemcą a Wynajmującym,
chyba że w indywidualnej umowie sporządzonej na piśmie strony postanowią
zmodyfikować poszczególne postanowienia umowne.
6. Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy składane przez strony wobec siebie
wymagają dla swej skuteczności odpowiedniego ich dotarcia do strony w taki
sposób, aby mogła zapoznać się z ich treścią.
Rozdział 2
Rezerwacja pobytu i zawarcie umowy
1. Przystanek Gałkowo wynajmowany jest na doby. Szczegółowe warunki
rezerwacji ujęte są w cenniku będącym załącznikiem do niniejszego
regulaminu.
2. Doba pobytu w Przystanek Gałkowo trwa od godziny 16:00 do godziny 11.00.
Za nie wymeldowanie się w w/w terminie bez wcześniejszego uzgodnienia Wynajmujący może
naliczyć opłatę w wysokości 100 zł za każdą rozpoczętą godziną.
3. Klient może dokonać rezerwacji mailowo pisząc na adres
przystanekgalkowo@gmail.com lub telefonicznie pod numerem
+48500691070.
4. Potwierdzenie wstępnej rezerwacji Klient otrzyma mailem wraz z danymi do
przelewu (numer konta 06 1140 2017 0000 4102 0297 5290 ) i treści ą
niniejszego Regulaminu.
5. Warunkiem skutecznego o dokonania rezerwacji jest wpłata zadatku w
wysokości 30% całkowitych kosztów pobytu w terminie do 2 dni
kalendarzowych od dokonania rezerwacji na w/w nr konta bankowego.
Po tym terminie rezerwację uznaje się za niebyłą.
6. Po dokonaniu wpłaty umowę najmu uznaje się za zawartą.
7. Klient może anulować rezerwację w dowolnym dniu jednak nie później niż na 2
dni kalendarzowe przed planowanym rozpoczęciem pobytu.
8. Jeśli anulowanie rezerwacji nastąpi do 30 dni kalendarzowych przed datą
przyjazdu, wpłacony zadatek zostanie zwrócony w całości. Jeśli anulowanie
rezerwacji nastąpi później, zadatek nie podlega zwrotowi.
9. Brak anulowania rezerwacji, nieopłacenie całej należności w wymaganym
terminie lub anulowanie rezerwacji później niż na 2 dni kalendarzowe przed
planowanym rozpoczęciem pobytu, skutkuje obowiązkiem Klienta pokrycia
całkowitych kosztów pobytu.
10. Faktury za pobyt wydajemy na życzenie Klienta w ciągu 7 dni od daty
wymeldowania. Klient wyraża zgodę na otrzymanie Faktury drogą
elektroniczną.
11. Na co najmniej 2 dni przed planowanym przyjazdem Klient zobowiązany jest
wpłacić kaucję na poczet ewentualnych zniszczeń w wysokości 500 zł dla
Domku na Prerii oraz 1000 zł dla domu gościnnego.
Rozdział 3
Realizacja usługi i czas pobytu
1. Dwa dni przed przyjazdem do Przystanku Gałkowo Klient będzie proszony o
podanie danych osobowych, liczby przebywających w Przystanku Gałkowo
gości, czasu pobytu oraz danych do faktury .
2. Wynajmujący ma prawo żądać okazania dowodu osobistego w celu
potwierdzenia tożsamości Klienta.
3. Klient Przystanku Gałkowo winien uregulować całą należność za pobyt na 3
dni przed rozpoczęciem pobytu przelewem na konto Przystanku Gałkowo.
Wynajmujący umożliwia Klientowi dokonanie wpłaty za pobyt poprzez przelew
Bankowy na rachunek Wynajmującego, gdzie w tytule należy wpisać datę
przybycia oraz wybrany pakiet (jeśli taki był rezerwowany).
4. Niedokonanie zapłaty za pobyt na 3 dni przed przyjazdem uprawnia osobę
wyznaczoną do kontaktu z Klientem do odmowy wydania kodu/klucza do
zamka do Przystanku Gałkowo.
5. Klient zobowiązany jest pomniejszyć kwotę o sumę wpłaconego wcześniej
zadatku. W celu wyjaśnienia ewentualnych niejasności prosimy o zachowanie i
okazanie kopii dokonanej wpłaty.
6. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Klient
powinien zgłosić Wynajmującemu do godziny 20.00 dnia poprzedzającego
termin zakończenia najmu Przystanku Gałkowo. Uwzględnia się życzenie
przedłużenia pobytu jeśli Wynajmujący wyrazi zgodę i termin nie jest
zarezerwowany dla innego Klienta. W takim przypadku Klient reguluje
należność za dodatkowy czas pobytu z góry.
Rozdział 4
Zasady pobytu i odpowiedzialność stron
1. Po dokonaniu wpłaty na konto Wynajmującego całości zapłaty za pobyt nastąpi
przekazanie telefoniczne bądź mailowo kodu/klucza umożliwiającego otwarcie
domu oraz instrukcje dotyczące obsługi domu Przystanek Gałkowo i
wybranych urządzeń elektrycznych stanowiących jego wyposażenie.
2. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zapoznać się ze stanem
technicznym, ilościowym Przystanku Gałkowo oraz urządzeń w nim się
znajdujących.
3. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zgłosić ewentualne
zniszczenia i/lub braki w stanie technicznym, ilościowym Przystanku Gałkowo i
urządzeń w nim się znajdujących.
4. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń co do stanu technicznego w terminie do 18:00
w dniu przyjazdu do Przystanku Gałkowo, równoznaczne jest z tym, że dom
został oddany do użytku w stanie nie budzącym uwag i zastrzeżeń Klienta.
5. Obsługa Przystanku Gałkowo nie ma prawa bez zezwolenia Klienta wchodzić
do wynajętego domu, a tym bardziej przemieszczania jego osobistych rzeczy.
Prawo wejścia do wynajętego obiektu pozostawia się jedynie w przypadku
zauważenia zagrożeń bezpieczeństwa gości lub w przypadku niestosowania
się gości do Regulaminu domu wakacyjnego Przystanku Gałkowo.
6. Gość korzysta z wyposażenia Przystanku Gałkowo zgodnie z jego
przeznaczeniem i na własną odpowiedzialność.
7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z działania lub
zaniechania klienta lub osób trzecich odwiedzających Klienta. Za szkody
wynikłe z działania lub zaniechania Klienta uznaje się w szczególności szkody
wynikłe z korzystania z obiektu i jego wyposażenia niezgodnie z ich
przeznaczeniem.
8. Osoby do 18-go roku życia mogą przebywać na terenie Przystanku Gałkowo
wyłącznie pod opieką pełnoletniego opiekuna, całkowicie odpowiedzialnego za
osobę niepełnoletnią przez cały czas przebywania na terenie obiektu.
9. Na terenie Przystanku Gałkowo całkowitą odpowiedzialność za dzieci oraz
młodzież do 18-tego roku życia ponoszą rodzice bądź opiekunowie.
10. Cisza nocna rozpoczyna się o godzinie 22.00. W przypadku zakłócania ciszy
nocnej lub głośnego zachowania w ciągu dnia właściciele/obsługa Przystanku
Gałkowo mają prawo wezwać ochronę na koszt Klienta, który nie reaguje na
prośby o zmianę zachowania.
11. Bez zgody właściciela na terenie obiektu nie mogą przebywać osoby
niezgłoszone przy rezerwacji jako goście Klienta. Jeśli dodatkowy gość uzyskał
taką zgodę, pobyt osób z zewnątrz dozwolony jest tylko do godz. 21.30.
12. Organizowanie imprez towarzyskich na terenie Przystanku Gałkowo przez
Klienta musi zostać zgłoszone przez niego pisemnie mailem przed lub w
trakcie rezerwacji. Po wyrażeniu zgody Wynajmującego na imprezę,
Wynajmujący ma prawo domagać się dodatkowej opłaty za te usługę w
wysokości od 1000 zł.
13. Wynajmujący nie zezwala na pobyt zwierząt domowych na terenie Przystanku
Gałkowo bez wcześniejszego uzgodnienia. Pobyt zwierząt może być objęty
dodatkowymi opłatami lub kaucją.
14. Gość wyraża zgodę na monitoring obiektu na zewnątrz budynku.
15. Nie zapewniamy obsługi w czasie pobytu, w tym sprzątania Przystanku
Gałkowo. Sprzątanie obiektu na życzenie gości w czasie pobytu jest płatne
dodatkowo, musi być zgłoszone w dniu rezerwacji Przystanku Gałkowo.
16. W Przystanku Gałkowo obowiązuje całkowity zakaz palenia. W przypadku
nieprzestrzegania, goście zobowiązani są się do zapłaty kary w wysokości
1000 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia tego zakazu.
17. Przedmioty pozostawione przez gościa w Przystanku Gałkowo, po jego
opuszczeniu, zostaną odesłane na koszt gościa pod wskazany przez niego
adres. W przypadku braku wskazania przez gościa adresu, na który mają być
odesłane pozostawione przedmioty lub w przypadku braku osobistego odbioru
tych rzeczy przez gościa w ciągu 3 dni od daty wyjazdu z Przystanku Gałkowo,
obsługa postąpi z rzeczami stosownie do przepisów o rzeczach zagubionych
lub znalezionych.
18. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w Przystanku Gałkowo
nie wolno używać jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią
elektryczną lub gazową, niebędących wyposażeniem tych pomieszczeń i
mogących wytworzyć zagrożenie pożarowe np. grzałek elektrycznych,
grzejników, palników gazowych. Zabrania się wnoszenia na teren obiektu
łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o
nieprzyjemnym zapachu.
19. Przy każdorazowym opuszczeniu Przystanku Gałkowo prosimy o sprawdzenie
czy jest on zamknięty.
20. Wchodząc lub wychodząc z obiektu należy zamykać główne drzwi wejściowe,
okna i bramy.
21. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia poza teren obiektu należących do
Przystanku Gałkowo rzeczy (np. ręczniki, poduszki, urządzenia, talerze itp.).
22. Klient jest zobowiązany dbać o wynajęty obiekt, o wyłączanie zbędnego
oświetlenia i zakręcanie wody nie narażać na zniszczenie zaniedbaniem czy
zabrudzeniem wszystkich elementów obiektu w tym również ogrodu i
ogrodzenia (np: nie wytarte w porę wino czerwone na marmurowej podłodze).
23. Wynajęty obiekt Przystanku Gałkowo należy pozostawić w takim stanie, w
jakim był w dniu przyjazdu wg protokołu wprowadzenia (załącznik). Gość, który
umyślnie lub przez przypadek zniszczy własność Przystanku Gałkowo
zobowiązany jest pokryć w całości zaistniałe koszty.
24. Wynajmujący ma prawo skontrolować stan obiektu w/od dnia wyjazdu gościa i
ma prawo zgłoszenia uszkodzeń mienia lub braku w wyposażeniu obiektu do
momentu wynajęcia obiektu następnemu gościowi lub jeśli to nie nastąpi do 14
dni kalendarzowych po opuszczeniu Klienta obiektu.
25. Klient jest zobowiązany zgłosić Wynajmującemu wszelkie uszkodzenia mienia
lub braki w wyposażeniu obiektu powstałe na skutek używania i korzystania z
obiektu przez Klienta.
26. W przypadku nie zgłoszenia przez Klienta uszkodzenia mienia lub braku w
wyposażeniu Przystanku Gałkowo, Wynajmujący ma prawo domagać się, by
Klient pokrył straty niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia
pobytu.
27. Klient jest zobowiązany pokryć straty wynikające z nieprawidłowego
użytkowania lokalu, niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia
pobytu.
28. W przypadku, gdy Klient w celu pokrycia strat, skorzysta z posiadanej przez
siebie polisy ubezpieczeniowej, Wynajmujący do czasu zakończenia
postępowania likwidacyjnego, zobowiązuje się powstrzymać przed dalszą
windykacją, nie dłużej jednak niż 30 dni od zakończenia pobytu.
29. Wszelkie roszczenia w sprawie ewentualnych zniszczeń nie zgłoszonych przez
Klienta, będą dochodzone w przypadku dobrej woli obu stron umowy na drodze
polubownej lub w przypadku wyczerpania innych możliwości na drodze
sądowej.
30. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów będzie sąd właściwy dla położenia
Przystanku Gałkowo.
31. W przypadku naruszenia Regulaminu Przystanku Gałkowo goście zostaną
wymeldowani i będą musieli opuścić budynek w trybie natychmiastowym.
Dotyczy to w szczególności przypadków zakłócania ciszy nocnej i każdego
innego zachowania, które uniemożliwia spokojny wypoczynek sąsiadom
zamieszkującym w pobliskich domach. Wcześniejszy wyjazd gościa z powodu
naruszenia Regulaminu nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za
niewykorzystany nocleg.
32. Wcześniejszy wyjazd gościa, z przyczyn niezależnych od właściciela
Przystanku Gałkowo, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za
niewykorzystane świadczenie.
33. Wszystkich gości, w tym dzieci, przebywających na terenie obiektu obowiązuje
obuwie nie niszczące podłogi i trawy, wykluczone są np: ostre obcasy typu
szpilki, trapery, buty rysujące powierzchnię.
34. Jednocześnie z obiektu korzystać może maksymalnie 10 osób w przypadku
Domu Gościnnego oraz 6 osób dla Domku na Prerii, nie wliczając małych
dzieci w wieku do lat 4.
35. Zabrania się wnoszenia na teren Przystanku Gałkowo przedmiotów
niebezpiecznych.
36. Zabrania się wnoszenia i spożywania na terenie Przystanku Gałkowo
narkotyków. Osoby znajdujące się pod wpływem tych lub innych środków
odurzających mają zakaz wstępu na teren obiektu.
37. Z uwagi na to iż w miejscowości Gałkowo system kanalizacyjny wykonany jest
w technologii ciśnieniowej zabrania się wrzucania do wanny, sedesów i
umywalek jakichkolwiek przedmiotów, które mogłyby zapchać odpływ wody. W
szczególności zabronione jest wrzucanie wszelkich materiałów innych niż
papier toaletowy rozpuszczalny w wodzie tzn. chusteczek nawilżanych,
tamponów, prezerwatyw, patyczków higienicznych wykałaczek itp. Wrzucanie
w/w przedmiotów może skutkować awarią pompy i wezwaniem serwisu.
Wynajmujący może obarczyć Klienta kosztem wezwania serwisu odetkania
systemu kanalizacji i utraconych korzyści, wynikających z niemożności
wynajęcia obiektu następnemu gościowi.
Rozdział 5
Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu
dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie
niezbędnym do realizacji rezerwacji.
2. W sprawie swoich danych osobowych możesz się z nami skontaktować pisząc
maila na adres przystanekgalkowo@gmail.com
3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy oraz
wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (prawo
podatkowe oraz prawo rękojmi).
4. Dane związane z realizacją umowy będą przekazywane na podstawie umowy
powierzenia firmom dostarczającym infrastrukturę informatyczną np. w celu
prowadzenia korespondencji email pomiędzy stronami umowy lub
świadczącym usługi informatyczne np. serwisowanie komputerów lub
serwerów, na których zlokalizowane są Państwa dane. Dodatkowo dane będą
przekazane firmie świadczącej na naszą rzecz usługi księgowe.
5. Dane Klienta będą przetwarzane przez okres pełnych 6 lat co wynika z
przedawnienia roszczeń zgodnie z kodeksem cywilnym oraz prawa
podatkowego.
6. Klient ma prawo żądać od nas dostępu do swoich danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wnieść sprzeciw
wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
7. W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o kontakt mailowy.
8. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, wniosek, o którym jest mowa, powinien
dodatkowo zawierać uzasadnienie.
9. Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy, żądanie ich
usunięcia
jest ograniczone przez prawny obowiązek ciążący na Administratorze, a
wynikający z przepisów podatkowych lub prawa rękojmi.
10. Jeśli Klient uzna, że dane są przetwarzane w sposób niewłaściwy lub
niezgodny z
prawem przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
Rozdział 6
Reklamacje
1. Wynajmujący ma obowiązek udostępnić Klientowi przedmiot umowy wolny od
wad lub poinformować o wadach.
2. Klient w przypadku stwierdzenia wady rzeczy, np. brak dostępu do
oferowanego przez Wynajmującego udogodnienia, może złożyć reklamację i
żądać:
1. naprawienia przez Wynajmującego szkody,
2. udostępnienia rzeczy wolnej od wad,
3. zwrot kosztów pobytu,
4. obniżenia kosztów pobytu.
3. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: przystanekgalkowo@gmail.com lub pod
numerem telefonu +48500691070.
4. Wynajmujący ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak
ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że Wynajmujący uznał
reklamację za uzasadnioną.
5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Wynajmujący powiadomi osobę składającą
reklamację listem wysłanym pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
6. Odpowiedzialność Wynajmującego w stosunku do Klienta nie będącego
konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona –
zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie
roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej należności z tytułu umowy
najmu.
7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w
stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.
Rozdział 7
Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Rozdział ten dotyczy wyłącznie Klientów będącymi Konsumentami.
2. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form
rozstrzygania sporów znajdują się pod
adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
3. Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR
stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem
kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie
usług.
Rozdział 8
Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2021 roku.
2. W każdym wypadku, a w szczególności, jeżeli Klientem jest podmiot
zagraniczny, prawem umowy jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, a do
rozpatrywania wszelkich sporów związanych z umową i regulaminem pomiędzy
wynajmującym a Klientem są sądy Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
4. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na umowy zawarte przed dniem zmiany
Regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie w
szczególności przepisy:
1. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. (Dz.U. 1964 nr 16
poz. 93 z zm.),
2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – Rozdział 2
(Dz.U. 2014 poz. 827 z zm.).
Załącznik nr 1
Cennik obowiązuje od 1.01.2023
Warunki wynajmu Domu Gościnnego Przystanek Gałkowo (do 10 osób) – 4 sypialnie,
2 łazienki, kuchnia, sauna:
Doba w sezonie wysokim 1500 zł brutto, minimalny pobyt 5 dób.
Doba w sezonie niskim 1200 zł brutto, minimalny pobyt 3 doby.
Warunki wynajmu Domku na Prerii (do 6 osób) – 2 sypialnie, łazienka, aneks
kuchenny:
Doba w sezonie wysokim 600 zł brutto, minimalny pobyt 5 dób.
Doba w sezonie niskim 550 zł brutto, minimalny pobyt 3 doby.
Kaucja zwrotna za Dom Gościnny wynosi 1000 zł.
Kaucja za Domek Na Prerii wynosi 500 zł.
Ognisko – dodatkowa opłata 50 zł
Sezon wysoki obowiązuje w terminie 1 maja – 30 września, 23 grudnia – 2 stycznia
oraz w długie weekendy i święta.
Sezon niski obowiązuje w terminie 1 października – 23 grudnia, 3 stycznia – 30
kwietnia z wyłączeniem długich weekendów i świąt.
Warunki pobytu ze zwierzętami ustalane są indywidualnie.
